A lot of words were said, a lot of cups were drunk, a lot of studies and surveys were carried, but study findings presented at the American Heart Association's International Stroke Conference provided some new facts about tea and some more reasons to drink it:
Dr. Lenore Arab and David Geffen from the University of California, Los Angeles, studied 4 378 stroke occurrences from 195 000 individuals in different countries, such as China, Japan, Finland, the Netherlands, Australia and the US. Their analysis suggests that daily increase in consumption to 3 cups of tea per day could lower the risk of ischemic stroke by 21%.
If only to think that stroke is the second most common cause of death globally, claiming 5,4 million lives per year, these results seems very encourage while recommendations are very simple.
It is known that this research was supported by the
Lipton Institute of Tea .
Full data ("Green and Black Tea Consumption & Risk of Stroke: A Meta Analysis") could be seen
here .
February, 2009
Lipton history